|
Nowy
Projekt Badawczy finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego o akronimie AVAL („Autonomous Vessel with an Air Look”)
realizowany przez Fundację! W
czerwcu zespól badawczy Fundacji Bezpieczeństwa Żeglugi i Ochrony
Środowiska rozpoczął wykonywanie zadań wchodzących w skład
projektu badawczego finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu
Rozwoju Regionalnego, poddziałanie 4.1.4 „Badania Aplikacyjne”. Budżet
projektu o akronimie AVAL wynosi 10.34 mln. PLN, z czego 9.27
mln. PLN to dofinansowanie ze środków unijnych. Czas realizacji projektu
przewidziano na 36 miesięcy. Celem
projektu jest opracowanie nowej technologii ukierunkowanej na
zapobieganie kolizjom bezzałogowych statków morskich (BSM), przy czym
przewidziano w opracowaniu manewru antykolizyjnego udział Bezzałogowego
Statku Powietrznego (BSP), dostarczającego na pokłady BSM danych o
zagrożeniach, inaczej niedostępnych. Zadaniem
Fundacji jest przeprowadzenie w jej Badawczo-Szkoleniowym Ośrodku
Manewrowania Statkami w Iławie szeroko zakrojonych badań manewrów
antykolizyjnych przy użyciu 4-ech modeli statków różnych typów,
standardowo używanych do szkolenia z zakresu manewrowania statkami i
odpowiednio zmodernizowanych dla wypełniania roli statków
autonomicznych. Celem tych badań jest sprawdzenie większości elementów
wchodzących w skład nowej technologii. Projekt
jest wykonywany przez konsorcjum , w skład którego – obok Fundacji -
wchodzą Politechnika Białostocka i współpracująca z nią firma UpLogic
oraz firma Sup4Nav ze Szczecina.
Przewiduje się
gotowość do wdrożenia nowej technologii już od
2021 roku, co nie jest nierealne obserwując
postępy w przygotowaniach do budowy i budowie
statków autonomicznych w różnych krajach.
Informacje o zakupach i
przetargach dla wykonania projektów Aval:
aval_przetarg
Strona projektu: www.aval-project.pl |
|
|